Francie - Nationale D´Elevage Vendome

27.09.2012 19:20

 

Dne 6.9.2012 těsně po půlnoci mě páníček vzbudil a musel jsem vstávat, nechápal jsem proč mě ještě nenechají spinkat :-(. Páníček a Sandra mě naložili do auta a zbytek rodiny nechali doma. Vyjeli jsme na dalekou cestu do země mého původu Francie na Nationale D´Elevage Vendome. Cesta byla dlouhá, jeli jsme přes dvanáct hodin, netušil jsem co na mě čeká a co pro mě moje rodina přichystala. Po příjezdu jsme se ubytovali v hotelu a jen mě vyndali na parkovišti z auta začali mě "briardáři" poznávat, volali "to je Nightwork, toho známe :-). 

Páníček mě přihlásil na složení zkoušky CANT a CSAU. Zkouška CANT je zkouška z vloh k pasení oveček a zkouška CSAU je zkouška z poslušnosti, ovladatelnosti a socializace psa.

V sobotu jsme měli volnější den, šli jsme se podívat na výstaviště, kde toho dne probíhala výstava feneček - holčiček, aby jsme co nejvíce pochytali a okoukali co nás čeká v neděli. U oveček bylo málo feneček a tak jsem mohl zkoušky skládat v sobotu i já.

Obě zkoušky jsem úspěšně složil a vlastně ani nevím jak. Šlo to jak po másle, ovečky mě bavili a při jejich honění mi páníček dával povely, které jsem šikovně plnil. Pan rozhodčí se jmenoval M.Philippe Heintz.

Ale neděle, to byl pro mě velký den, aniž bych to vůbec tušil. Páníček mi sice hodně věřil, ale vůbec nedoufal, že to dopadne tak výborně ,jak to dopadlo.

Nejdříve jsem musel projít  "důkladným okem" a podrobným měřením pana rozhodčího ,pana Patrika Jacoulota, stejně jako dalších patnáct pejsků ve třídě mladých, kterou jsem reprezentoval. Hodnocení znělo "výborná" a pan rozhodčí byl ze mě opravdu moc a moc nadšený, hlavně z mého hrudníku, mé hlavy a barvy. Tím se mi otevřela cesta do "závěreček", kde se nás nakonec sešlo asi třináct - přesně si to už nepamatuju.  Běhali jsme všichni v ohromném, ohromném kruhu. Pan rozhodčí, p.Francois Teppaz Misson, který závěrečky posuzoval běhání zastavil a ze všech pejsků vybral pět. Mezi nimi jsem byl i JÁ !!!

Byly to opravdu nervy, určoval postupně místa od zadu, nakonec jsem zůstal já a krásný pejsek Tabbo, který pochází také z Čech. Už to byl ohromný úspěch. Nakonec pan rozhodčí určil pořadí a já byl druhý. Tabíčkovi to přeji, je opravdu krásný. Já , můj páníček i Sandra jsme měli neskutečnou radost, byl to pro nás obrovský úspěch a neskutečný zážitek.

Nightwork BE